Beweegrichtlijnen 2017: we moeten meer bewegen!

Onderzoek heeft uitgewezen dat de gunstige effecten van beweging een stuk groter worden naarmate de hoeveelheid beweging toeneemt. Naar aanleiding hiervan zijn de beweegrichtlijnen aangepast.

Beweegrichtlijnen 2017

Een beetje bewegen is beter dan niets en meer bewegen is nog beter. Dat is een van de conclusies uit het onderzoek. Volgens de beweegrichtlijnen 2017 zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen en kinderen dagelijks minstens een uur. Ook worden voor beide groepen spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen.

Deze richtlijnen zijn er om het risico op chronische ziekten (diabetes en, hart- en vaatziekten), depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken, te voorkomen.

Blijvend meer bewegen en minder stilzitten

De Gezondheidsraad adviseert de minister van Volksgezondheid Welzijn en Sport om mensen te stimuleren om blijvend meer te bewegen en minder stil te zitten.

Health Check-up

Wilt u zeker weten dat u genoeg beweegt en gezond leeft? Dan kunt u een Health Check-up doen. Met de Health Check-up (een Preventief Medisch Onderzoek) van Medimark krijgt u een persoonlijk advies over uw gezondheid in relatie tot uw leefgewoonten. Kijk hier voor meer informatie.

(Bron: Arboportaal.nl)

Share →
Contact Person Chat with us on WhatsApp (+316 11 11 92 95)