Een betere werk-privébalans? Zo doet u dat!

 In News

1 op de 3 werkenden vindt dat het wel wat beter kan met de werk-privébalans, blijkt uit het grote Nieuwjaarsonderzoek van online pensioenuitvoerder BeFrank. Zeker voor de thuiswerkers valt hier nog wel wat winst te behalen. Maar hoe kunt u een betere balans aanbrengen tussen werk en privé? Een aantal tips!

Het begint bij vertrouwen

Voor een betere werk-privébalans is vertrouwen tussen de werknemers en de werkgever het allerbelangrijkst. Praat met elkaar over wat er beter kan en waar de behoefte ligt en geef als organisatie aan dat er ruimte is voor dit soort gesprekken.
Ook wanneer men thuis werkt is dit mogelijk. Bespreek bijvoorbeeld wanneer een gezinslid ziek is, of wanneer een monteur langs moet komen onder werktijd. Werknemers die thuis werken zijn geneigd om dit soort situaties zelf op te lossen, maar dit levert vaak stress op.

Nog meer tips voor een betere werk-privébalans

1) Stel prioriteiten
2) Accepteer dat niet alles perfect kan gaan
3) Zorg voor flexibiliteit in werktijden
4) Bied, neem en claim hersteltijd om de mentale energie weer in balans te krijgen
5) Maak een dagplanning
6) Ken je eigen tijden
7) Blijf letten op gezondheid en beweging

Meer weten? Lees het hele artikel ‘7 tips voor een betere werk-privébalans‘ op PWnet.

Recent Posts

Leave a Comment

4 + 6 =

Start typing and press Enter to search

WhatsApp met ons +311119295
Stuur via WhatsApp
Beweegrichtlijn WHOPMO